بصیرت اعتقادی پشتوانه بصیرت سیاسی است
بصیرت اعتقادی پشتوانه بصیرت سیاسی است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پشتوانه بصیرت سیاسی، بصیرت اعتقادی است و همواره باید سعی کنیم بصیرت اعتقادی و اخلاقی خود را ارتقا دهیم.

تقریرنیوز، آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع نمازگزاران در مرکز علمی فرهنگی امام حسین (ع) اهواز اظهار کرد: ترویج معارف مهدوی از عقاید انحرافی و خرافی جلوگیری می کند.

وی گفت: تکیه بر حدس و گمان، تاثیرپذیری، تبعیت از امیال و هواهای نفسانی، تعصب های بی جا، شتاب زدگی، اظهار نظر و قضاوت زودهنگام راجع به افراد، از جمله عوامل لغزشند و ترویج معارف ناب مهدوی در جلوگیری از عقاید انحرافی و خرافی بسیار مؤثر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر ما بتوانیم پایه های معارف مهدوی را بر اساس مسلمات و بدیهیات اندیشه دینی، معارف اهل بیت(ع) و پایه های هستی شناسانه و انسان شناسانه بنا کنیم، حرکت به سمت جامعه مهدوی در بعد تئوری و عملی شتاب می گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در عصر غیبت، شیعیان و ولایت‌مداران با ویژگی بصیرت و خرد ورزی از سوی ائمه(علیهم السلام) ستوده شده است. جایگاه عقل، معرفت و بصیرت در معارف مهدوی جایگاه ارزشمندی است و باید در این حوزه مطالعات نظری و رویکرد عملی داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: معارف مهدوی پیش‌نیازهایی دارد و کسی که احاطه به فلسفه تاریخ و سنت های الهی حاکم بر جامعه و تاریخ نداشته باشد، نمی تواند مسائل و اخبار مهدویت را به خوبی تجزیه و تحلیل کند.

وی با تأکید براینکه باید در حوزه معارف مهدویت با بصیرت ورود پیدا کنیم، بیان کرد: منشا و علت بروز فتنه ها در عصر غیبت نداشتن معرفت نسبت به اسلام ناب محمدی و معارف اهل بیت(علیهم السلام) است.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون منشا تمام فتنه ها وجود جریان های التقاطی و انحرافی بوده که می خواستند اسلام را به شکل دیگر بفهمند، کسانی که تفسیر به رای از اسلام ارائه می دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پشتوانه بصیرت سیاسی، بصیرت اعتقادی است و همواره باید سعی کنیم بصیرت اعتقادی و اخلاقی خود را ارتقا دهیم.

  • نویسنده : یحیی نیسی
  • منبع خبر : https://gozareshejonob.ir/?p=511